Írj lebilincselő címeket
A YouTube marketing a prezentációról szól. A videód teljesítményét tekintve a címek kihagyhatatlanok. A szuper címek megalkotásának kulcsa az, hogy megragadd a közönség figyelmét anélkül, hogy kattintásos szalagcímekre támaszkodnál. Az emberek szórakoztató tartalomra vágynak, és a „ezt nézd meg” vagy „ezt nem fogod elhinni” mondatok alapján tudni akarják, miről szól a videód.
Optimalizáld videóidat a láthatóság érdekében
Íme néhány gondolat, ami gondolkozásra ad okot: a YouTube-videók a 100 legjobb Google keresési eredmény 70%-ában megjelennek. Minden adott termék vagy „hogyan kell” kezdetű kérdezés a Google-on kidob valamit a YouTube-ról. Valójában a YouTube-találatok néha még a hagyományos blogbejegyzések vagy webhelyek előtt is megjelennek. Figyelj: a YouTube önmagában is a második legnagyobb keresőmotor a világon. Ahogy az emberek keresnek termékeket, és a problémákat a Google-on keresztül kell megoldani, ugyanez igaz a YouTube-ra is.
Gondolj YouTube-videóidra, mint bármely más olyan tartalomra, amelyet optimalizálni kell a kulcsszavak, címkék szerint. A megjelenés esélyének növelése érdekében érdemes követnie néhány bevált módszert a YouTube SEO-val kapcsolatban:
• Címek és leírás: Tartalmazzon célkulcsszavakat a címekben és a leírásokban. A kulcsszóötletek megtalálásához használhat egy olyan eszközt, mint a Keywordtool.io.
• Említs meg kulcsszavakat a videódban: Ha a videóban megcélzott kulcsszavakat mondasz, a YouTube jobban megértheti, miről szól a videó.
• Elköteleződés: A YouTube az elköteleződést (lájkok, kommentek, megtekintések) használja annak meghatározására, hogy a videók hol helyezkednek el a keresési eredmények között.
• Kategóriák: Használj kategóriákat, hogy a YouTube jobban megértse, kinek mutassa meg videóidat.
• Címkék: A kategóriákon kívül címkéket is hozzáadhatsz a videóidhoz, hogy a YouTube-nak több kontextust biztosíts a tartalommal kapcsolatban. Elég sok címkét használhatsz, ezért adj hozzá annyi címkét, amennyit csak tud.
Találd ki, mit akar a közönséged
Bármilyen típusú tartalomnál meg kell győződni arról, hogy az összhangban van a közönség igényeivel. Akár blogbejegyzést, akár videót készítesz, először ismerd meg közönségedet és ismerd meg, hogy milyen típusú tartalmat szeretnének látni.
Ha még csak most kezded népszerűsíteni YouTube-csatornádat, vess egy pillantást versenytársaidra vagy más videókészítőkre az iparágban. Nézd meg, melyik videójuk éri el a legtöbb megtekintést és érdeklődést. Ez képet ad arról, hogy közönséged milyen témákat szeretne megtudni, és milyen stílusú videókat részesít előnyben.
Egy másik megoldás, ha megnézed a YouTube Analytics-adataidat, ha már feltöltöttél videókat. A YouTube részletes információkat nyújt a közönség demográfiai adatairól, a helyről, az elköteleződésről és egyéb hasznos statisztikákról. A YouTube-jelentésekkel a Sprout Social szolgáltatásban egy lépéssel tovább léphetsz a stratégiában és megtekintheted, hogy a tartalmaid hogyan illeszkednek más videókhoz, amelyeket készítettél.