Legyen egy feladatlistád
Könnyedén dőlhetsz hátra a kanapén úgy érezve, hogy mára végeztél, ha 10 feladatból csak 7-re emlékeztél. Egy lista azonban még nem minden, a lényeg a feladatok fontossági sorrendbe való állításában rejlik. Számozd meg a feladatokat, a kisebb számokat kapják a halaszthatatlan, nagyon fontos feladatok, a nagyobbakat a kevésbé lényegesek. Figyelj rá, hogy minden nagyobb feladatot bonts alfeladatokra, akár egy cél esetében. Így átláthatóbb és rendszerezettebb lesz a feladatlistád.
Zárd ki a zavaró tényezőket
Ezen a ponton rengeteg áll vagy bukik. Ha képtelen vagy kizárni a zavaró tényezőket, sajnos akár órákat is veszíthetsz a napodból. Akár egy e-mailről van szó, akár egy kolléga ront be feladatokkal, egy ügyfeled telefonál, sajnos újra és újra kiszakadsz a feladatodból. Igyekezz minimalizálni ezeket a zavaró tényezőket, és ne helyezz mindig mást magad elé!
Legyenek személyes céljaid
Tudod, hogy hol szeretnél lenni fél, egy, vagy több év múlva? Az már egy jó kezdet. Ahhoz, hogy vezessen valamerra az, amit nap mint nap csinálsz, ki kell tűznöd különféle célokat. Az, hogy több pénzed legyen, nem cél. Határozd meg mikorra és mennyivel több. Adj meg pontos összeget. A célok segítenek irányt mutatni az időbeosztásodhoz is. Ha kétséged merülne fel, hogy jó úton jársz-e, gondold át, hogy az adott feladat valamilyen módon elősegíti-e céljaid elérését.
Ne halogass
Mit csinálnak a sikeres emberek? Cselekszenek! A halogatás a sikerhez vezető út legnagyobb ellensége. Ha nagyobb feladat áll előtted, amivel nem akarsz foglalkozni, és igyekszel odázni, próbáld rávenni magad, hogy csak 10 percet szánj rá. Ha belekezdesz, már könnyebb lesz folytatni, a halogatást mindig a kezdésre vonatkozik.
A halogatás leküzdésére több stratégiát is kipróbálhatsz. Például ígérd meg magadnak, hogy csak 10 percet foglalkozol egy projekttel. Sok halogatásra hajlamos ember egyszerűen nem tudja abbahagyni a munkát, miután belekezdett, mert úgy érzi, hogy egyszerre kell végigcsinálnia azt. Ez a saját magaddal szemben felállított elvárás idegessé tehet. Ehelyett szánj csupán 10-15 percet az egész megkezdésére – onnantól minden könnyebb lesz!
Tarts szünetet
Az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetsz. Ha az ember határidőre dolgozik, hajlamos túlterhelni magát, és ha nagyobb feladattal kell megbírkóznod, érezheted úgy, hogy azzal egyszerre végezned is kell. Ez nem így van. Muszáj szünetet tartanod, és pihenni. Nem azt mondjuk, hogy ne túlórázz, ha néha-néha szükséges, hanem azt, hogy ne váljon általánosan megszokottá.